سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت:همان طور که فعالیت علمی دانشگاه ها در پذیرش دانشجو و تربیت متخصص در رشته های مختلف است، حوزه علمیه نیز یک مرکز آموزش عالی به شمار می آید و عمده فعالیت حوزه رسیدن طلاب به درجات بالا در علم و اخلاق است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا صبح امروز در دیدار با معاونین مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین گفت: امروز مهم ترین رسالت حوزه علمیه به طور عام جذب داوطلبان علاقه مند به کسوت روحانیت و تربیت آنها برای تبدیل به انسان های دانشمند و مهذب و روحانی است.

وی اظهار کرد کرد: همان طور که فعالیت علمی دانشگاه ها در پذیرش دانشجو و تربیت متخصص در رشته های مختلف است، حوزه علمیه نیز یک مرکز آموزش عالی به شمار می آید و عمده فعالیت حوزه رسیدن طلاب به درجات بالا در علم و اخلاق است.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: آنچه فعالیت حوزه و دانشگاه را از یکدیگر متمایز می کند رسالت فرهنگی و اجتماعی حوزه است و این رسالت مورد انتظار به حق جامعه از روحانیت است که از دانشگاه چنین انتظاری نمی رود، بنا بر این روحانیت در این رابطه مسئولیت اجتماعی مبسوطی دارند.

وی اظهار کرد: بخش قابل توجهی از مسئولیت فرهنگی، اخلاقی و دینی در حکومت جمهوری اسلامی متوجه حوزه های علمیه است، لذا باید این نهاد مهم فعالیت های فرهنگی را پشتیبانی کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین بر ضرورت فعال روحانیت در عرصه های مختلف بیان کرد: در خیلی از مراکز نیاز به فعالیت فرهنگی است ،مانند ادارات ،ارگان ها ،مساجد ومدارس ودانشگاه ها از این رو نیاز است که روحانیت در این بخش ها حضوری منظم ،مستمر ،فعال وعالمانه داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قزوین بر ضرورت اطلاع رسانی برنامه ها و فعالیت های حوزوی تاکید کرد و گفت:امروز خوشبختانه برنامه ها وفعالیت های حوزه علمیه قزوین به خوبی در خبرگزاری حوزه و پایگاه اطلاع رسانی منتشر می شود و در تلاش هستیم، مجله الکترونیکی حوزه استان را نیز به زودی راه اندازی و منتشر کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha